Algemene voorwaarden


Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Opdrachtnemer: Flow By Rose Coaching, een handelsnaam van Rose Empowerment, gevestigd te Almere, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90102223;
  2. Opdrachtgever: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die gebruik maakt van de diensten van opdrachtnemer;
  3. Overeenkomst: iedere afspraak tussen opdrachtnemer en opdrachtgever inzake de levering van diensten door opdrachtnemer;
  4. Diensten: contextuele coaching, familieopstellingen, trainingen, workshops en andere gerelateerde activiteiten die door opdrachtnemer worden aangeboden.


Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

  1. Flow By Rose Coaching is een handelsnaam van Rose Empowerment, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90102223. In deze algemene voorwaarden wordt met 'Flow by Rose Coaching' tevens 'Rose Empowerment' bedoeld.
  2. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, overeenkomsten en diensten die door opdrachtnemer worden aangeboden, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen;
  3. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken;
  4. Door gebruik te maken van de diensten van opdrachtnemer, verklaart opdrachtgever zich akkoord met deze algemene voorwaarden;
  5. Onrechtmatig bezwarende algemene voorwaarden van opdrachtgever worden nadrukkelijk niet erkend en worden afgewezen.


Artikel 3. Offertes, prijzen en betaling

  1. De door opdrachtnemer gemaakte offertes en prijzen zijn vrijblijvend. Opdrachtnemer behoudt zich het recht offertes en prijzen te wijzigen indien zij dit noodzakelijk acht;
  2. De prijzen in de genoemde offertes zijn in euro’s en exclusief btw, tenzij anders vermeld;
  3. Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie;
  4. Reiskosten zijn 0,30 € cent per kilometer;
  5. Opdrachtgever kan een afspraak kosteloos annuleren tot 24 uur voor de geplande datum en tijd. Bij annulering binnen 24 uur brengt de opdrachtnemer de gereserveerde tijd volledig in rekening;
  6. Betaling dient te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum. De betalingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle zowel mondeling als schriftelijk gemaakte afspraken. Indien de opdrachtgever het verschuldigde bedrag niet binnen 14 dagen na factuurdatum heeft betaald, krijgt de opdrachtgever een betalingsherinnering toegestuurd conform de geldende wettelijke regelgeving en bepalingen ten aanzien van incassokosten;
  7. Bij niet-tijdige betaling is opdrachtgever in verzuim en kan opdrachtnemer de diensten opschorten en wettelijke rente en incassokosten in rekening brengen;
  8. Diensten van opdrachtnemer worden voorafgaand aan de uitvoering gefactureerd aan opdrachtgever.


Artikel 4. Uitvoering van overeenkomst en verplichtingen

  1. Opdrachtnemer zal zich inspannen om de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uit te voeren. Het betreft een inspanningsverplichting en geen resultaatsverplichting;
  2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden;
  3. Opdrachtgever dient volledige en juiste informatie te verstrekken die noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst;
  4. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor om diensten te weigeren of te beëindigen indien opdrachtgever niet voldoet aan de verplichtingen.


Artikel 5. Contractduur; uitvoeringstermijn

  1. De overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever wordt aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen;
  2. Indien wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover van tevoren inlichten.


Artikel 6. Privacy en geheimhouding

  1. Opdrachtnemer verwerkt persoonsgegevens in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Raadpleeg de privacyverklaring voor meer informatie.
  2. Alle partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomsten van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door elke partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie of als door de deelnemers redelijkerwijs kan worden aangenomen dat het vertrouwelijke informatie betreft.

 

Artikel 7. Opzegging

  1. Beide partijen kunnen ten allen tijde de overeenkomst mondeling of schriftelijk opzeggen;
  2. Indien door opzegging van opdrachtgever kosten voortvloeien doordat opdrachtnemer haar verplichtingen jegens deelnemers niet of niet afdoende kan nakomen, worden die kosten verhaald voor rekening van opdrachtgever.


Artikel 8. Gebreken, klachtentermijn

  1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer;
  2. Indien een klacht gegrond is, zal opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen; tenzij dit inmiddels voor opdrachtnemer of deelnemer aantoonbaar zinloos is geworden;
  3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer mogelijk of zinvol is, zal opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 13.


Artikel 9. Honorarium

  1. Partijen kunnen bij het tot stand komen van de overeenkomst afhankelijk van de aard van de opdrachtverlening een vast honorarium overeenkomen voor de duur van een project, dan wel een uurtarief hanteren;
  2. Eventuele kostenramingen zijn exclusief BTW;
  3. Indien opdrachtnemer met de opdrachtgever een vast honorarium of uurtarief overeenkomt, is opdrachtnemer desalniettemin gerechtigd tot verhoging van dit honorarium of uurtarief. Opdrachtnemer mag prijsstijgingen doorberekenen, indien opdrachtnemer kan aantonen dat zich tussen het moment van aanbieding en levering significante prijswijzigingen hebben voorgedaan ten aanzien van bijvoorbeeld lonen en/of vergelijkbare markttarieven.


Artikel 10. Aansprakelijkheid

  1. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor enige schade, direct of indirect, voortvloeiend uit het gebruik van haar diensten, tenzij sprake is van opzet of grove nalatigheid.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onvolledige of onjuiste informatie verstrekt door opdrachtgever.
  3. De maximale aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat opdrachtgever voor de betreffende dienst heeft betaald.


Artikel 11. Intellectuele eigendom

  1. Alle door opdrachtnemer verstrekte materialen, zoals hand-outs, presentaties en oefeningen, blijven eigendom van opdrachtnemer, tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
  2. Het is niet toegestaan om deze materialen zonder schriftelijke toestemming van opdrachtnemer te kopiëren, verspreiden of openbaar te maken.


Artikel 12. Overmacht

  1.  Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of niet voorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van opdrachtnemer worden daaronder begrepen;
  2. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer haar verbintenis had moeten nakomen;
  3. Tijdens overmacht worden de verplichtingen van opdrachtnemer opgeschort. Indien de periode waarin door overmacht nakoming van de verplichtingen door opdrachtnemer niet mogelijk is en langer duurt dan 2 maanden, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst te ontbinden zonder dat er in dat geval een verplichting tot schadevergoeding bestaat;
  4. Indien opdrachtnemer bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is zij gerechtigd het reeds uitgevoerde c.q. uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren en is de opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.


Artikel 13. Toepasselijk recht en geschillen

  1. Op deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
  2. Partijen komen overeen geschillen naar beste eer en geweten te behandelen en zorg te dragen dat een voor alle partijen aanvaardbaar vergelijk nagestreefd wordt binnen redelijk te noemen grenzen en termijn;
  3. Geschillen zullen bij voorkeur in onderling overleg worden opgelost. Indien dit niet lukt, zullen geschillen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar Flow By Rose Coaching is gevestigd. Niettemin heeft opdrachtnemer het recht haar wederpartij te dagvaarden voor de volgens de wet bevoegde rechter.


Flow By Rose Coaching is een handelsnaam van Rose Empowerment, gevestigd te Almere, KvK-nr: 90102223, BTW-nr: NL004788029B62.

Contactgegevens

Flow By Rose Coaching

Tel: 06-39246278

info@flowbyrosecoaching.nl

www.flowbyrosecoaching.nl

IBAN: NL54KNAB0612742695